Caspar Ewald, care a cucerit Muntele Everest: Eram îngrijorat că trupul meu nu va rezista oamenilor

Kaspar Ewald, care a atins vârful Everestului ca al optulea estonian marți, 21 mai, a recunoscut că s-a confruntat cu o dilemă chiar înainte de a cuceri vârful – dacă să continue întregul traseu. „Frica că corpul meu nu va rezista și că va exista un fel de eșec a fost prea mare”, își amintește el.

La trei zile după cucerirea Muntelui Everest, Kaspar Ewald a avut sentimente amestecate. „Nu a sosit totul emoțional, poate un cuvânt mai corect ar fi „plictisitor”. Este înnorat. Unele emoții apar undeva între timp și îmi amintesc ce s-a întâmplat, dar per total încă nu a ajuns chiar acolo. Încă merg.” Muntele este în gândurile mele”, a recunoscut alpinismul într-un interviu pentru „Ringvaatee”.

Întrucât drumul către vârful celui mai înalt munte din lume este dificil din punct de vedere mental și fizic, asaltul asupra vârfului a fost extrem de dificil, potrivit lui Ewald. „Eram atât de obosit când am ajuns acolo, că probabil că nu am vrut să stau acolo prea mult timp. Ideea a fost întotdeauna în jurul faptului că este, de asemenea, important să cobori pe vârf și să revin în viață.” A confirma.

Cu toate acestea, prietenul lui Evald, Daniel Peterson, și-a părăsit viața pe munte. „Daniel a fost unul dintre principalii mei prieteni și colegii alpiniști în această expediție și a fost o persoană foarte bună și blândă. Am mers la atacul pe vârf în seara zilei de 20 mai în același timp, dar din moment ce Sherpa și cu mine am fost mai rapizi. decât Sherpa lui, tocmai ne-am despărțit”, a spus bărbatul în timpul acestei urcări. „Am fost a doua persoană care a ajuns la vârf în noaptea aceea, iar prima a fost norvegiană”.

READ  Bosnia vs România: Actualizări live scor (1-0) | 07.06.2022

Coborând de pe vârf, Evald și-a văzut prietenul pentru ultima oară. „La South Summit, ne-am întâlnit și am făcut mai multe camere. Am mers pe drumul meu, și el a plecat”, își amintește el, recunoscând că întâlnirea cu lucruri rele a fost fatală pentru Peterson. „Una dintre cornișele de zăpadă s-a prăbușit sub masa alpiniștilor și, dintr-un motiv necunoscut, nu au fost atașate de frânghia de susținere, ca urmare, au căzut kilometri în abis.

Chiar înainte de a urca vârful, estonianul s-a confruntat cu dilema de a continua întregul traseu. „La început a fost foarte bine, am avut putere și m-am simțit bine, dar la sfârșitul primei pante abrupte am simțit că stomacul meu nu era bine. Nu a fost o problemă cu stomacul, ci o senzație ciudată în stomac. care m-a deranjat foarte mult și a provocat incertitudine, nu am putut să-mi scot acest gând din cap. Era teama că corpul meu nu va rezista și ar fi un fel de eșec foarte mare înainte să ajung la următoarea etapă. Acolo am văzut vârful de departe și apoi mi-a fost destul de clar că aveam de gând să îmi asum acest mic risc și continui. Și-a descris sentimentele în acel moment.

Potrivit bărbatului, ascensiunea recentă a fost foarte incitantă. „La această altitudine, nu vrei să faci greșeli și să te stresezi, pentru că nimeni nu te va ridica de acolo cu un elicopter, nu te va apuca de ceafă și te va târî în jos”, a menționat el.

Ewald a explicat că nu urcă munții pentru vedere. „Prinvederea este un efect secundar, pentru că natura te poate trata cu ceață și nori și orice altceva, și s-ar putea să nu vezi nimic. Am văzut priveliști frumoase în timp ce cobori”, a spus el, explicând că ceea ce simte înăuntru este mai important decât frumusețea. . Vizualizări.

READ  Orange se pregătește să iasă din mobil banking în România

„Când ajungi în vârf, cinci ani de efort se reunesc într-un singur moment, iar goana emoțională pe care o simți este ceea ce te străduiești și pentru care te străduiești – a fost realizat și nimeni nu ți-o poate lua ,” a explicat.

Acum că cel mai înalt munte din lume a fost cucerit, Ewald plănuiește să-și ia o vacanță. „În primul rând, îmi place vara din Estonia și găsesc timp pentru prietenii mei. Cu toate acestea, timpul își face treaba și ideile potrivite apar atunci când ne relaxăm și ne predăm puțin”, crede el.